پرسشنامه فرهنگ ایمنی بیمار

پرسشنامه فرهنگ ایمنی
  • 0
  • همکار ارجمند: با سلام ضمن تشکر از زحمات و تلاش های جنابعالی/سرکارعالی در اجرای برنامه ایمنی بیمار، به استحضار می رساند این پرسشنامه به منظور سنجش فرهنگ ایمنی بیمار در اختیار شما قرار گرفته است. لذا خواهشمند است با پاسخگویی دقیق و صحیح به سوالات، ما را در شناسایی نقاط قوت و ضعف اجرای این برنامه در بیمارستان یاری فرمایید، یک رویداد: به عنوان هر نوع خطا ، اشتباه ،حادثه، تصادف یا انحراف ; صرفنظر از اینکه منجر به صدمه به بیمار شده یا نه تعریف می گردد. ایمنی بیمار: به عنوان پیشگیری و جلوگیری از صدمات بیمار یا عوارض جانبی ناشی از فرآیندهای ارائه خدمات درمانی تعریف می شود.
    1
  • سن*
    2
  • پست سازمانی*
    3
  • نوع شیفت*
    4
  • سایقه کار در بیمارستان*
    5
  • سابقه کار در بخش / واحد محل خدمت فعلی*
    6
  • متوسط ساعت کاری شما در هفته*
    7
  • سابقه کار در مراکز درمانی:*
    8
  • آیا شما در سمت فعلی ، معمولا تماس یا تعامل متقابل با بیمار دارید؟*
    9
  • طی یکسال گذشته شما چند مورد گزارش وقایع ناخواسته/فرم خطا تکمیل و ارسال نموده اید؟*
    10
  • واحد کاری شما
    11
  • کارکنان در این واحد از یکدیگر حمایت می کنند:*
    12
  • تعداد کارکنان برای انجام کار کافی می باشد:*
    13
  • در این واحد کارکنان با احترام با یکدیگر برخورد می کنند:*
    14
  • زمانی که نیاز به انجام دادن کار زیاد در مدت کوتاهی هستیم همگی به عنوان یک تیم دور هم جمع می شویم تا به کمک هم آن را انجام دهیم:*
    15
  • زمانیکه یک قسمت در این واحد با کار زیادی روبرو می شود سایر قسمت های واحد به کمکشان می شتابند:*
    16
  • کارکنان در این واحد ساعت های طولانی کار می کنند (بیش از زمان ایده آل کار پرسنل برای مراقبت از بیمار):*
    17
  • کارکنان این واحد فعالانه کارهای مختلفی را به منظور بهبود ایمنی بیمار انجام می دهند:*
    18
  • ما از کارکنان موقت بیش از حد استاندارد (ایده آل برای مراقبت از بیمار) استفاده می کنیم:*
    19
  • کارکنان احساس می کنند اشتباهاتشان باعث می شود که در مورد آن ها طرز فکر تغییر کرده و به گونه ای دیگر به آنها نگریسته شود:*
    20
  • در اینجا اشتباهات منجر به تغییرات مثبت میشود:*
    21
  • تنها شانس و اقبال باعث میشود که اشتباهات جدی تر در اینجا اتفاق نیفتد:*
    22
  • وقتی حادثه ای گزارش می شود احساس می شود که بیشتر درباره شخص نوشته می شود تا خود مساله:*
    23
  • پس از آنکه به منظور بهبود ایمنی بیمار تغییراتی ایجاد کردیم اثر بخشی تغییرات را مورد ارزیابی قرار می دهیم:*
    24
  • ما در وضعیت بحرانی کار می کنیم یعنی سعی می کنیم حجم زیادی از کار را با سرعت بسیار زیاد انجام دهیم:*
    25
  • ایمنی بیمار هیچگاه برای کارهای بیشتر فدا نمیشود:*
    26
  • کارکنان نگران این هستند که اشتباهاتشان در پرونده شغلی آنها ثبت شود:*
    27
  • در این واحد مشکلات مربوط به ایمنی بیمار وجود دارد:*
    28
  • سیستمها و رویه های موجود در این واحد در جلوگیری از بروز خطا به خوبی عمل می کنند:*
    29
  • سوپروایزر و مدیریت
    30
  • سوپروایزر / مدیر این واحد هنگامیکه مشاهده می کند کاری بر طبق رویه های ایمنی بیمار انجام گرفته از کارکنان تشکر کرده و از آنان تمجید میکند:*
    31
  • سوپروایزر / مدیر این واحد به طور جدی به پیشنهادات کارکنان برای بهبود ایمنی بیمار توجه میکند:*
    32
  • زمانیکه فشار کار زیاد می شود ، سوپروایزر / مدیر از ما میخواهد که سریعتر کار کنیم، حتی اگر به معنی میانبر زدن (عدم انجام قسمتی از کار) باشد:*
    33
  • سوپروایزر / مدیر این واحد از مشکلات مربوط به امنیت بیمار که به میزان زیاد رخ میدهد چشم پوشی میکند:*
    34
  • ارتباطات
    35
  • به ما درباره تغییراتی که بر اساس گزارش های حوادث ناخواسته صورت می پذیرد باز خورد داده می شود:*
    36
  • کارکنان در صورت مشاهده عملی که ممکن است برای بیمار ایجاد مشکل کند آزادانه و با صراحت لب به سخن می گشایند:*
    37
  • ما از خطاهایی که در این واحد اتفاق می افتد مطلعیم:*
    38
  • کارکنان می توانند آزادانه اقدامات و تصمیمات مسیولین بیمارستان را مورد پرسش قرار دهند:*
    39
  • در این واحد ما در رابطه با راه های مقابله با وقوع مجدد خطا به بحث می نشینیم:*
    40
  • کارکنان زمانیکه احساس می کند اقدامی می تواند ایمنی بیمار را به مخاطره بیاندازد از تذکر دادن و جویا شدن دلیل انجام آن هراس دارند:*
    41
  • تکرار گزارش و حوادث
    42
  • هنگامی که اشتباهی رخ میدهد، ولی پیش از آنکه بیمار را تحت تاثیر قرار دهد کشف و تصحیح میشود این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند:*
    43
  • هنگامی که اشتباهی رخ میدهد اما آن اشتباه به اندازه ای مهم نیست که بتواند به بیمار صدمه بزند این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند:*
    44
  • هنگامی که اشتباهی رخ میدهد که می تواند منجر به آسیب زدن بیمار شود، ولی در نهایت هیچ اتفاقی برای بیمار نمی افتد این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند:*
    45
  • وضعیت فرهنگ ایمنی بیمار
    46
  • به طور کلی وضعیت ایمنی بیمار را در بخش / واحد محل کار خود در بیمارستان چگونه ارزیابی می کنید:*
    47
  • بیمارستان شما
    48
  • مدیریت بیمارستان جو کاری را بوجود آورده که ایمنی بیمار را ارتقا می بخشد:*
    49
  • واحدهای بیمارستانی با یکدیگر به خوبی هماهنگ هستند:*
    50
  • در هنگام جابجایی بیماران از واحدی به واحد دیگر ممکن است بعضی چیز ها از قلم بیفتد:*
    51
  • همکاری خوبی بین واحدهایی که نیاز به کار با یکدیگر دارند وجود دارد:*
    52
  • اطلاعات مهم در مورد مراقبت از بیمار اغلب به هنگام تغییر شیفت از دست میرود(گم می شود):*
    53
  • کار کردن با کارکنان سایر بخش های بیمارستان برایمان ناخوشایند است:*
    54
  • اغلب در مبادله اطلاعات ما بین بخش های بیمارستانی مشکل بوجود می آید:*
    55
  • اقدامات مدیریت بیمارستان نشان می دهد مسیله ایمنی در بیمارستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و جزء اولویت هاست:*
    56
  • به نظر می رسد که مدیریت بیمارستان فقط پس از رخ دادن یک حادثه ناخواسته به مساله ایمنی بیمار علاقمند شده و توجه نشان می دهد:*
    57
  • واحدهای بیمارستانی به منظور فراهم کردن بهترین مراقبت برای بیماربه خوبی با یکدیگرکار می کنند:*
    58
  • تغییر شیفت کارکنان در این بیمارستان برای بیماران ایجاد مشکل می کند:*
    59
  • از نظر شما نقاط قوت گروه مدیریتی چه مواردی میباشد ؟(رییس، مدیر پرستاری، مدیر اداری، مدیر امور مالی، مسئول بهبود کیفیت) درصورت پاسخ ۵ امتیازتعلق می گیرد:*
    60
  • F.saiedi123456@gmail.com*آدرس صحیح ایمیل
    61