×
تنظیمات ویجت
بیمارستان ولایت گرمی
Toggle navigation
صفحه اصلی دانشگاه
حوزه ریاست
معرفی بیمارستان
رئیس بیمارستان
مدیریت بیمارستان
مدیریت بیمارستان
شرح وظایف مدیر داخلی بیمارستان
رئیس امور عمومی بیمارستان
شرح وظایف رئیس امور عمومی بیمارستان
دفتر اعتبار بخشی
بهبود کیفیت
ایمنی بیمار
پرسشنامه فرهنگ ایمنی بیمار
مدیریت پرستاری
مترون
شرح وظایف مترون بیمارستان
سوپروایزر
فرم گزارش دهی خطاهای درمانی
واحدهای اداری و پشتیبانی
امور اداری
امور مالی
فناوری و اطلاعات
واحد کارگزینی
کارپردازی و تدارکات
بهداشت محیط
بهداشت حرفه ای
درمانگاه های تخصصی
اسامی متخصصین بیمارستان
برنامه پزشکان
نوبت دهی اینترنتی
بخشهای پاراکلینکی
آزمایشگاه
رادیولوژی
سونوگرافی
سی تی اسکن
بخش های بالینی بیمارستان
بخش زنان و اطفال
بخش داخلی - اعصاب و روان - جراحی عمومی
بخش ICU
بخش CCU
بخش نوزادان
اتاق عمل
زنان و زایمان
بخش دیالیز
اورژانس
اورژانس
تریاژ
پرسشنامه فرهنگ ایمنی بیمار
صفحهاصلی
پرسشنامه فرهنگ ایمنی بیمار
پرسشنامه فرهنگ ایمنی بیمار
لطفاً خطاهای زیر را رفع نمائید:
پرسشنامه فرهنگ ایمنی
0
همکار ارجمند: با سلام ضمن تشکر از زحمات و تلاش های جنابعالی/سرکارعالی در اجرای برنامه ایمنی بیمار، به استحضار می رساند این پرسشنامه به منظور سنجش فرهنگ ایمنی بیمار در اختیار شما قرار گرفته است. لذا خواهشمند است با پاسخگویی دقیق و صحیح به سوالات، ما را در شناسایی نقاط قوت و ضعف اجرای این برنامه در بیمارستان یاری فرمایید، یک رویداد: به عنوان هر نوع خطا ، اشتباه ،حادثه، تصادف یا انحراف ; صرفنظر از اینکه منجر به صدمه به بیمار شده یا نه تعریف می گردد. ایمنی بیمار: به عنوان پیشگیری و جلوگیری از صدمات بیمار یا عوارض جانبی ناشی از فرآیندهای ارائه خدمات درمانی تعریف می شود.
1
سن
*
...
زیر 30سال
31 تا 35 سال
36 تا 40 سال
41 تا 45 سال
بالای 46 سال
2
پست سازمانی
*
...
سرپرستار
پرستار
کمک پرستار
بهیار
3
نوع شیفت
*
...
صبحکار
عصرکار
شبکار
در گردش
4
سایقه کار در بیمارستان
*
...
کمتر از یک سال
1 تا 5 سال
6 تا 10 سال
11 تا 15 سال
16 تا 20 سال
21 و بیشتر
5
سابقه کار در بخش / واحد محل خدمت فعلی
*
...
کاملا موافق
موافق
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
6
متوسط ساعت کاری شما در هفته
*
...
کاملا موافق
موافق
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
7
سابقه کار در مراکز درمانی:
*
8
آیا شما در سمت فعلی ، معمولا تماس یا تعامل متقابل با بیمار دارید؟
*
...
کاملا موافق
موافق
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
9
طی یکسال گذشته شما چند مورد گزارش وقایع ناخواسته/فرم خطا تکمیل و ارسال نموده اید؟
*
...
کاملا موافق
موافق
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
10
واحد کاری شما
11
کارکنان در این واحد از یکدیگر حمایت می کنند:
*
...
کاملا موافق
موافق
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
12
تعداد کارکنان برای انجام کار کافی می باشد:
*
...
کاملا موافق
موافق
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
13
در این واحد کارکنان با احترام با یکدیگر برخورد می کنند:
*
...
کاملا موافق
موافق
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
14
زمانی که نیاز به انجام دادن کار زیاد در مدت کوتاهی هستیم همگی به عنوان یک تیم دور هم جمع می شویم تا به کمک هم آن را انجام دهیم:
*
...
کاملا موافق
موافق
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
15
زمانیکه یک قسمت در این واحد با کار زیادی روبرو می شود سایر قسمت های واحد به کمکشان می شتابند:
*
...
کاملا موافق
موافق
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
16
کارکنان در این واحد ساعت های طولانی کار می کنند (بیش از زمان ایده آل کار پرسنل برای مراقبت از بیمار):
*
...
کاملا موافق
موافق
مخالف
کاملا مخالف
نظری ندارم
17
کارکنان این واحد فعالانه کارهای مختلفی را به منظور بهبود ایمنی بیمار انجام می دهند:
*
18
ما از کارکنان موقت بیش از حد استاندارد (ایده آل برای مراقبت از بیمار) استفاده می کنیم:
*
19
کارکنان احساس می کنند اشتباهاتشان باعث می شود که در مورد آن ها طرز فکر تغییر کرده و به گونه ای دیگر به آنها نگریسته شود:
*
20
در اینجا اشتباهات منجر به تغییرات مثبت میشود:
*
21
تنها شانس و اقبال باعث میشود که اشتباهات جدی تر در اینجا اتفاق نیفتد:
*
22
وقتی حادثه ای گزارش می شود احساس می شود که بیشتر درباره شخص نوشته می شود تا خود مساله:
*
23
پس از آنکه به منظور بهبود ایمنی بیمار تغییراتی ایجاد کردیم اثر بخشی تغییرات را مورد ارزیابی قرار می دهیم:
*
24
ما در وضعیت بحرانی کار می کنیم یعنی سعی می کنیم حجم زیادی از کار را با سرعت بسیار زیاد انجام دهیم:
*
25
ایمنی بیمار هیچگاه برای کارهای بیشتر فدا نمیشود:
*
26
کارکنان نگران این هستند که اشتباهاتشان در پرونده شغلی آنها ثبت شود:
*
27
در این واحد مشکلات مربوط به ایمنی بیمار وجود دارد:
*
28
سیستمها و رویه های موجود در این واحد در جلوگیری از بروز خطا به خوبی عمل می کنند:
*
29
سوپروایزر و مدیریت
30
سوپروایزر / مدیر این واحد هنگامیکه مشاهده می کند کاری بر طبق رویه های ایمنی بیمار انجام گرفته از کارکنان تشکر کرده و از آنان تمجید میکند:
*
31
سوپروایزر / مدیر این واحد به طور جدی به پیشنهادات کارکنان برای بهبود ایمنی بیمار توجه میکند:
*
32
زمانیکه فشار کار زیاد می شود ، سوپروایزر / مدیر از ما میخواهد که سریعتر کار کنیم، حتی اگر به معنی میانبر زدن (عدم انجام قسمتی از کار) باشد:
*
33
سوپروایزر / مدیر این واحد از مشکلات مربوط به امنیت بیمار که به میزان زیاد رخ میدهد چشم پوشی میکند:
*
34
ارتباطات
35
به ما درباره تغییراتی که بر اساس گزارش های حوادث ناخواسته صورت می پذیرد باز خورد داده می شود:
*
36
کارکنان در صورت مشاهده عملی که ممکن است برای بیمار ایجاد مشکل کند آزادانه و با صراحت لب به سخن می گشایند:
*
37
ما از خطاهایی که در این واحد اتفاق می افتد مطلعیم:
*
38
کارکنان می توانند آزادانه اقدامات و تصمیمات مسیولین بیمارستان را مورد پرسش قرار دهند:
*
39
در این واحد ما در رابطه با راه های مقابله با وقوع مجدد خطا به بحث می نشینیم:
*
40
کارکنان زمانیکه احساس می کند اقدامی می تواند ایمنی بیمار را به مخاطره بیاندازد از تذکر دادن و جویا شدن دلیل انجام آن هراس دارند:
*
41
تکرار گزارش و حوادث
42
هنگامی که اشتباهی رخ میدهد، ولی پیش از آنکه بیمار را تحت تاثیر قرار دهد کشف و تصحیح میشود این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند:
*
43
هنگامی که اشتباهی رخ میدهد اما آن اشتباه به اندازه ای مهم نیست که بتواند به بیمار صدمه بزند این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند:
*
44
هنگامی که اشتباهی رخ میدهد که می تواند منجر به آسیب زدن بیمار شود، ولی در نهایت هیچ اتفاقی برای بیمار نمی افتد این قبیل موارد چقدر گزارش می شوند:
*
45
وضعیت فرهنگ ایمنی بیمار
46
به طور کلی وضعیت ایمنی بیمار را در بخش / واحد محل کار خود در بیمارستان چگونه ارزیابی می کنید:
*
47
بیمارستان شما
48
مدیریت بیمارستان جو کاری را بوجود آورده که ایمنی بیمار را ارتقا می بخشد:
*
49
واحدهای بیمارستانی با یکدیگر به خوبی هماهنگ هستند:
*
50
در هنگام جابجایی بیماران از واحدی به واحد دیگر ممکن است بعضی چیز ها از قلم بیفتد:
*
51
همکاری خوبی بین واحدهایی که نیاز به کار با یکدیگر دارند وجود دارد:
*
52
اطلاعات مهم در مورد مراقبت از بیمار اغلب به هنگام تغییر شیفت از دست میرود(گم می شود):
*
53
کار کردن با کارکنان سایر بخش های بیمارستان برایمان ناخوشایند است:
*
54
اغلب در مبادله اطلاعات ما بین بخش های بیمارستانی مشکل بوجود می آید:
*
55
اقدامات مدیریت بیمارستان نشان می دهد مسیله ایمنی در بیمارستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و جزء اولویت هاست:
*
56
به نظر می رسد که مدیریت بیمارستان فقط پس از رخ دادن یک حادثه ناخواسته به مساله ایمنی بیمار علاقمند شده و توجه نشان می دهد:
*
57
واحدهای بیمارستانی به منظور فراهم کردن بهترین مراقبت برای بیماربه خوبی با یکدیگرکار می کنند:
*
58
تغییر شیفت کارکنان در این بیمارستان برای بیماران ایجاد مشکل می کند:
*
59
از نظر شما نقاط قوت گروه مدیریتی چه مواردی میباشد ؟(رییس، مدیر پرستاری، مدیر اداری، مدیر امور مالی، مسئول بهبود کیفیت) درصورت پاسخ ۵ امتیازتعلق می گیرد:
*
60
F.saiedi123456@gmail.com
*
آدرس صحیح ایمیل
61
کد امنیتی
ثبت فرم