بهبود کیفت و ایمنی بیمار
معرفی واحدبهبود کیفیت
تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان.
تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت، ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی
هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت، داده ها، اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها.
تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان..
تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.
نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان
پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.
ارتقاء نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی
همکاری با سایر کارشناسان واحدهای دیگر در زمینه های ارزشیابی، تشکیلات بیمارستانی و غیره
بررسی و تحلیل شرایط موجود و پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به منظور رفع کاستی ها و نارسایی های سیستم
نظارت بر تحلیل شاخص ها و برنامه های عملیاتی
نظارت بر کلیه امور اعتباربخشی بخش ها از طریق نرم افزار اعتباربخشی وزارتی
انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق
مسئول بهبود کیفیت و ایمنی بیمار : فریبا سعیدی