شرح وظایف مدیر داخلی بیمارستان

تعداد بازدید:۲۴۶۸۵

 

وظایف و مسوولیتهای مدیر داخلی

  • مسئولیت و نظارت کامل و هماهنگی امور اداری و مالی بیمارستان

  • اتنخاب مسئول مجرب و صالح در بخشهای مختلف بیمارستان

  • هدایت بیمارستان در اجرای برنامه های مصوب بیمارستان

  • هماهنگی و نظارت بر عملکرد واحدهای تجهیزات پزشکی و تاسیسات بیمارستان، بخشهای اداری، مالی، بالینی، پزشکی و پیراپزشکی

  • شرکت در جلسات هیات رئیسه، تحول اداری، آموزش، کمیته های بیمارستانی و غیره.

  • تعیین خط مشی و نظارت بر حسن اجرای آن

  • کسب خط مشی و دستورالعمل اجرایی و برنامه کلی از رئیس بیمارستان

  • تطبیق و هماهنگی امور بیمارستان با توجه به استانداردهای بیمارستان

  • تهیه و تنظیم گزارش از فعالیت و مشکلات واحدهای بیمارستان همراه با ارائه پیشنهاد – راه حل مناسب جهت ریاست بیمارستان

  • نظارت کلی به چگونگی مصرف اعتبارات به منظور حصول اطمینان از صحت اجرای برنامه ها

  • ایجاد هماهنگی و هدایت فعالیتها و عملیات کلیه واحدهای تحت سرپرستی

  • تقسیم فعالیتها بین مسئولان واحدهای تحت سرپرستی و ارائه آموزش و راهنمایی آنان

  • ایجاد تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت افزایش انگیزه در کارکنان تحت امر و تشویق و تنبیه کارکنان

  • نظارت بر نحوه عملکرد کلیه واحدهای تحت سرپرستی

  • شرکت در جلسات مربوط به امور بیمارستانها از طرف ستاد مرکزی و معاونتهای دانشگاه

  • مدیریت شکایات بیماران و همراهان در خصوص پرسنل تحت سرپرستی و بازدید از بخشهای مختلف بیمارستان

  • ارزشیابی ماهیانه و سالیانه نیروهای تحت پوشش

  • هماهنگی با مترون بیمارستان در بخشهای درمانی و واحدهای مربوطه

  • هماهنگی و پیگیری در جهت تقاضای اموال پلاکی، مصرفی و تعمیرات دستگاهها و رفع نواقص دستگاههای بخشهای مربوطه

  • نظارت بر کیفیت و حسن اجرای بهداشت و نظافت بیمارستان

  • پیگیری امور رفاهی پرسنل تحت امر

  • پیگیری جهت تهیه لیست پرداختهای پرسنلی و پرداخت به موقع

  • پیگیری جهت رضایتمندی بیمار، مددجو، همکاران و خانواده تحت سرپرستی

  • نظارت بر حسن اجرای شرح وظایف سطوح مختلف کارکنان تحت سرپرستی

  • نظارت بر حسن جریان کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی

  • صدور دستورات لازم به منظور ایجاد هماهنگی بین واحدها

  • سازمان دهی فعالیتهای مربوط و تقسیم کار و تعیین وظایف و حدود مسئولیت و اختیارات واحدهای تحت سرپرستی

  • صدور دستورالعملها و ضوابط مربوطه

  • نظارت در تنظیم بودجه واحد مربوطه

  • شرکت در سمینارها، کمیسیونها و تهیه گزارش جهت ارائه به مقام مافوق

  • مطالعه و بررسی در زمینه ساعات کار کارکنان و تهیه طرح تعیین ساعات کار براساس نوع و کمیت فعالیت و نظارت بر اجرای طرحهای تهیه شده و جاری در واحدها

  • جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی بیمارستان از نظر ساختمان و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارشات مربوط پیرامون آن جهت مقام مافوق

  • مطالعه و بررسی در مورد وسایل و لوازم مصرفی، غذایی و دارویی و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان و تهیه و تنظیم طرحهای مربوط به خرید، توزیع، نگهداری و کنترل آنها به منظور استفاده صحیح از وسایل

  • برنامه ریزی طرحهای بیمارستانی کوتاه و درازمدت و فعالیتهای مراکز درمانی با توجه به امکانات هریک از آنها در مواقع ضروری به منظور ایجاد سهولت در پذیرش بیماران

آخرین ویرایش۲۹ شهریور ۱۳۹۵