شرح وظایف حراست بیمارستان
واحد حراست مرکز آموزشی درمانی بیمارستان ولایت مغانر از مرداد ماه سال ۱۳۹۳ به عنوان نماینده واحد حراست ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل و زیر نظر ریاست بیمارستان، در حوزه فعالیتی مصوب، انجام وظیفه نموده است.
به طور کلی، فعالیت واحد حراست در چهار حوزه ذیل تعریف می گردد:
-
معاونت حفاظت پرسنلی
-
معاونت حفاظت فیزیکی
-
معاونت حفاظت اسناد
-
معاونت حفاظت IT
شرح وظایف معاونت حفاظت پرسنلی:
-
جلوگیری از نفوذ و توطئه عوامل بیگانه داخلی و خارجی.
-
ارائه خدمات آموزشی و توجیه پرسنل در راستای حفاظت پرسنلی.
-
اعلام نظر در زمینه نقل و انتقال و تغییر محل جغرافیایی خدمت کارکنان دستگاه.
-
شناسایی عوامل ایجاد نارضایتی مردم و کارکنان دستگاه.
-
تعیین صلاحیت پرسنل جهت تردد به اماکن دارای طبقه بندی حفاظتی.
-
تعیین صلاحیت پرسنل برای انتصاب مشاغل حساس.
-
تعیین صلاحیت پرسنل جهت مأموریت خارج از کشور.
-
تعیین صلاحیت پیمانکاران.
-
صدور بخشنامه و دستورالعمل در خصوص رعایت موارد امنیتی.
-
شناسایی فرصت ها، تهدیدها، تخلفات و آسیب ها.
-
شناسایی کانون های بحران و عوامل نارضایتی.
-
اتخاذ تدابیر لازم در راستای پیشگیری از:
الف) بروز عوامل ایجاد نارضایتی
ب) تشکیل کانون های بحران
ج) تهدید های امنیتی -
دعوت و ارشاد افراد بر اساس وظایف محوله.
-
ایجاد بایگانی پرسنلی به منظور تشکیل و نگهداری پرونده های حفاظتی کارکنان دستگاه.
شرح وظایف حفاظت اسناد:
-
برنامه ریزی و تأمین موجبات لازم در زمینه امور حفاظتی اسناد طبقه بندیشده.
-
استقرار سیستم مناسب جهت حراست و حفاظت از مدارک محرمانه و مخازنسوالات.
-
ایجاد بایگانی منظم موضوعی و پرسنل و تعیین چگونگی نگهداری و حراست از اسناد.
-
طبقه بندی اسناد و مدارک بر حسب درجه اهمیت و حساسیت با نظر تهیه کننده سند.
-
انجام اقدامات لازم در جهت جلوگیری از افشاء غیر مجاز مذاکرات و صورت جلسه ها.
-
تهیه و تنظیم، تکثیر و نسخه برداری نامه های طبقه بندی شده و دستورالعمل ها با نظر مسئول مستقیم.
-
تهیه و تنظیم سیستم مطمئن بایگانی، ارسال و مراسلات و گردش اسناد.
-
دریافت اسناد و مدارک محرمانه واصله از سازمانهای مختلف و حراست از آنها بر اساس مقررات مربوط
-
صدور کارت تردد و شناسایی پرسنل و کد نمودن آن.